14 Şubat 2016 Pazar

Kahve Tonları


 
Kahve deyince bir çok insanın aklına uykusuzluğun giderilmesi, uzun çalışma geceleri, sınav hazırlıkları geliyor. Ya da aldıkları o eşsiz tat ve sonrasında hissettikleri o rahatlama... Hele bazıları işin nirvanasına ulaşmış olmalı ki kahvesine ne süt ne de şeker eşlik etsin istiyor. Kahvelerini yaşayarak içiyorlar. Ben ise yeni yeni kahve içmeye başladım. Yeni diyorum çünkü bu vakte kadar içtiğim kahve aromalı bol şekerli sütleri veya suları kahveden saymak istemiyorum.
 Aslına bakarsanız kahvemden şekeri hala tamamen çıkarabilmiş değilim ama artık kahve içtiğimi hissedebiliyorum.
Şekeri ve diğer aromaları kahvemden uzaklaştırmaya başladığımdan beri bu sefer de farklı kahve siparişleri vermeme rağmen hepsi aynıymış gibi gelmeye başladı. Kahve tutkunları beni baya bir kınayacak belki ama bazen sıcak süt içiyormuş gibi hissettiğim bile oldu.
Neyse,kahve tadını alabildiğim kahvelere geri dönecek olursak bunların tadını pek fazla ayırt edemediğim için en azından araştırıp öğrenmek ve sonucu da burada paylaşmak istedim. Aslında sadece mochanın tadını diğerlerinden ayırabiliyorum çünkü içindeki çikolata tadı beni asla yanıltmaz :)

Belirtmeliyim ki damla sakızlı ya da sade Türk kahvesini ayrı bir yerde tutuyorum.Bu kahvenin eşsiz tadını ayırt edebilmek için diğerlerini bilmeye gerek yok bu topraklarda yetişmiş olmak yeter.

Şimdi gelelim aralarındaki farklara:

Neredeyse tüm kahvelerin ana malzemesi olan espresso ve filtre kahve arasındaki farkla başlamak istiyorum.

Filtre kahve ve espressoyu farklı kılan espresso için basıncın gerekli olması. Eğer  90 derecelik basınçlı suyu hızlıca kahve çekirdeklerinin arasından geçirirseniz espresso yapmış olursunuz.

Basınçlı kahvenizi yani espressonuzu bir de sıcak köpüklü süt ile karıştırırsanız latte elde etmiş oluyorsunuz.

Mikro köpükler içeren süte ilave ederseniz de cappucino elde etmiş oluyosunuz.

Eğer sütü kahveye değil de kahveyi köpüklü süte eklerseniz latte macchiato yapmış oluyorsunuz.
Bu üç kahvenin de özü espressodan geçiyor

Bu anlattıklarımı içeren görsel durumu baya bir özetlemiş.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder